CZ | EN

Prevence zneužívání návykových látek ve výuce chemie na středních školách

Substance Abuse Prevention in Teaching of Chemistry at High School

Prevence zneužívání návykových látek ve výuce chemie na středních školách

Substance Abuse Prevention in Teaching of Chemistry at High School

ANOTACE

Bakalářská práce se zabývá prevencí zneužívání návykových látek ve výuce chemie na středních školách. V teoretické části práce jsou charakterizovány nejfrekventovanější návykové látky na českém trhu, z legálních alkohol, tabák, sedativa a hypnotika, z nelegálních marihuana a hašiš, pervitin, kokain, extáze, LSD a heroin. Jsou rozebrány možnosti učiva chemie v prevenci zneužívání návykových látek na základě analýzy Rámcového vzdělávacího programu. V empirické části práce je prezentován výzkum znalostí, postojů a zkušeností žáků středních škol ve vztahu k návykovým látkám a výzkum zkušeností učitelů s prevencí zneužívání návykových látek. Výzkum byl proveden jako dotazníkové šetření s otevřenými, polootevřenými a uzavřenými položkami. V rámci bakalářské práce byl vytvořen pracovní list, který lze využít

ANNOTATION

Bachelor thesis deals with abuse addictive substances prevention in chemistry lessons at high school. In theoretical part the most frequent addictive substances on the Czech market are listed. As legal substance is mentioned alcohol, tobacco, sedatives and hypnotic, from illegal is it marijuana, hashish, meth, cocaine, ecstasy, LSD and heroin. Options of abuse addictive substances prevention during the chemistry lessons are discussed. In empiric part of work, research of knowledge, attitudes and high school students’ experiences with addictive substances and research experiences of teachers with prevention is given. Research was performed as a questionnaire with open, half-open and close answers. In the empirical part is given a worksheet, which can be used for implementation of prevention abuse addict